Köp
Vid beställning över Internet träffas avtal om köp när din betalning blivit godkänd.
Priser
Alla priser inkluderar moms samt frakt köp fram till din dörr.
Mått
Alla mått inskrivna i vår hemsida om vårt sortiment är i cm.
Frakt
Alla mattor som visas i vår hemsida finns för omgående leverans.Vid eventuell försening kontaktas du av vår kundtjänst och har då som konsument rätt att häva köpet utan kostnad om så önskas. Återbetalning sker oftast omgående, senast inom 30 dagar.
Fraktvillkor för leverans av våra Mattor
Jetpak
Leveranstid 2-3 arbetsdagar
www.jetpak.com
Bring
Leveranstid 2-3 arbetsdagar
www.bring.se
Ångerrätt
Du har alltid 14 dagars lagstadgad ångerrätt av ditt köp men Tapis handmade erbjuder dig ytterligare 16 dagar för din trygghet. Detta innebär att du har totalt 30 dagars ångerrätt på alla våra varor och kan alltså returnera varan inom 30 dagar från det att varan levererats och få tillbaka beloppet du betalt. Varan skall vara i oförändrat skick, d v s får inte vara använd men får givetvis ha packats upp och kontrollerats försiktigt. Varan skall skickas i retur i originalförpackningen eller motsvarande och det är viktigt att varan kommer till oss i oskadat skick. I övrigt läs mer under “Retur”. Vid utnyttjande av ångerrätten, vänligen kontakta vår kundservice 070-6030525 eller info@tapis.se.
Garanti/reklamation
Du har garanti på alla produkter köpta av oss. Garantin gäller i 1 år från det datum då varan levererats. Som privatperson omfattas du även av Konsumentköplagen, vilket innebär att du har reklamationsrätt under 3 år. För övrigt gäller svensk konsumentlag. Läs mer på Konsumentverkets hemsida: www.konsumentverket.se. Åberopar kunden garanti och det visar sig att felet beror på yttre åverkan och därför inte täcks av garantin står kunden för eventuell reparationskostnad. Vår auktoriserade personal kommer i första hand avgöra om felet beror på en felaktigt producerad vara eller yttre åverkan efter att varan nått kunden. Kunden står för fraktkostnader om denne åberopar garanti. Vid godkänd reklamation återbetalas eventuella kostnader på samma sätt som betalningen skett, har betalningen skett med kreditkort kommer samma kontonummer krediteras. Återbetalning sker så snart ett ärende avslutats. Vid garantiärenden, vänligen kontakta vår kundservice 070-6030525 eller info@tapis.se.
30 dagars öppet köp
Du har alltid 30 dagars öppet köp på alla våra varor. Du kan alltså returnera varan inom 30 dagar från det att varan levererats och få tillbaka beloppet du betalt. Varan skall vara i oförändrat skick, d v s får inte vara använd men får givetvis ha packats upp och kontrollerats försiktigt. Varan skall skickas i retur i originalförpackningen eller motsvarande och det är viktigt att varan kommer till oss i oskadat skick. I övrigt läs mer under “Retur”.
Returer
Vid retur måste du kontakta vår kundservice 070-6030525 eller info@tapis.se. Tapis Handmade står för alla kostnader inklusive transport vid en godkänd retur. Det är ditt ansvar att varan kommer till oss i oskadat skick. Se därför till att varan emballeras väl, gärna i originalförpackningen eller motsvarande. Returen är inte godkänd förrän vi kontrollerat varan. Vid godkänd retur återbetalas summan på samma sätt som betalningen skett, har betalningen skett med kreditkort kommer samma kontonummer krediteras. Återbetalning sker så snart en godkänd retur mottagits. Vid ej godkänd retur returneras varan och frakt debiteras. Varan som kommer i retur utan giltigt returnummer returneras till kunden och frakt debiteras.
Betalning med kort
Tapis Handmade hanterar säkra kortbetalningar i samarbete med Klarna. Betalningen kan även ske med Master card, Visa eller Swish. Kortbetalning är säkert för dig som kund. Säljföretaget kommer inte att ta del av dina kortuppgifter. Dessa skickas krypterat via vår betalväxel, som uppfyller kraven för PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard), direkt till din bank. För
din säkerhet täcks du även av bankens försäkring vid otillbörlig debitering. Vid misstanke om otillbörligt kortköp stoppas betalningen av banken, det är därför viktigt att du följer instruktionerna noga och uppger korrekta uppgifter vid betalning.
Banköverföring
Vill du inte använda kreditkort kan du sätta in pengarna direkt på vårt konto i Swedbank. Du måste betala in hela beloppet på vårt konto inom 3 dagar, annars annulleras beställningen. Uppge alltid ditt ordernummer vid betalning. Vi skickar mattorna så fort vi mottagit din betalning.
Faktura, Klarna
Har du ett svenskt personnummer eller organisationsnummer kan du bli fakturerad och betala i efterskott. Privatpersoner har 14 dagars förfallotid och företag 30 dagar (0kr faktureringsavgift). Har du frågor gällande faktureringen genom Klarna är du välkommen att kontakta dem på telefon 08 – 120 120 00. När du väljer Klarna faktura som betalningsmetod i kassan kommer en sedvanlig kreditprövning att genomföras vilket innebär att Klarna
inhämtar en kreditupplysning. Vid betalningspåminnelse tillkommer lagstadgad avgift på 60 kr samt dröjsmålsränta enligt räntelagen. Vid inkasso tillkommer inkassoföretagets kostnader och avgifter.
Delbetalning
Genom ett samarbete med Klarna kan vi erbjuda dig möjligheten att dela upp din betalning, Klarna konto. Det finns flera alternativ att välja på och du väljer själv det mest passande. Givetvis kan du när som helst under delbetalningstiden betala hela kvarvarande skulden. Alla köp du gör via Klarnas tjänst Klarna Konto sammanställs på en kontofaktura månatligen.
Fel vid leverans
Skulle någonting ha blivit fel i er leverans, fel eller skada på en vara, fel vara eller fel antal varor kontaktar du vår kundservice 070-6030525 eller info@tapis.se. Felet skall anmälas inom skälig tid efter det att varan mottagits. Tapis Handmade står för alla kostnader inklusive transport vid en godkänd reklamation. Tapis Handmade förbinder sig att alltid följa ARN (Allmänna Reklamationsnämndens) rekommendationer.
Ej utlösta paket
Mattor som beställts men som ej är utlösta eller som returneras till oss på grund av att du som köpare inte varit tillgänglig trots upprepade leveransförsök, kommer att debiteras med hela frakt kostnader.
Sekretess och hantering av personuppgifter
När du lägger en beställning eller registrerar dig som kund uppger du dina personuppgifter. I samband med din beställning eller registrering godkänner du att vi lagrar och använder dessa uppgifter för att fullfölja vårt åtagande gentemot dig. Vi dokumenterar även all kommunikation vi har med dig för att kunna tillhandahålla den service du förväntar dig av oss. Tapis Handmade kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part, undantag gäller våra partners för leveranser och betalning. Enligt PUL (Personuppgiftslagen) har du rätt att få den information vi har registrerat om dig. Om informationen är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen rättas eller tas bort utan att ange någon anledning. Kontakta i så fall kundservice.
Reklammation
Vad gäller om jag vill reklamera en vara?
Kontakta oss så fort du upptäckt felet, men senast inom 2 månader. Vi behöver få in en bild som tydligt visar vad som är fel. Vi hanterar varje reklamation individuellt och återkommer till dig så fort vi har gjort en bedömning. Spara din följesedel/kvitto tills reklamationen är klar. Vid godkänd reklamation står vi givetvis för frakt, returfrakt och omkostnader kring varan du har reklamerat.
Hur skickar jag tillbaka en vara som jag vill reklamera?
Det är enkelt! Kontakta oss så fort du upptäckt felet. Vi behöver bild på varan du vill reklamera, börja med att skicka in bilder på varan och på felet. Vi hanterar varje reklamation individuellt och återkommer till dig så fort vi har gjort en bedömning. Spara alla kvitton tills reklamationen är klar. Vid godkänd reklamation står vi för frakt och omkostnader kring varan du har reklamerat.
Hur lång tid tar en reklamation?
Är det något fel på din vara? Allra först får du veta om du kan reklamera varan. En reklamation tar det mellan 2–3 veckor. I nästa steg betalar vi tillbaka pengarna till dig så snart vi kan, senast 30 dagar senare.